בניית אתרים
קידום אתרים
קורס קידום אתרים
אחסון אתרים
כתיבה שיווקית
שיווק באינטרנט
פרסום באינטרנט
צור קשר
אודות

 

אחסון אתרים

 

נראה כאילו כולם כבר יודעים את כל מה שצריך לדעת על בניית אתרים. כולם שמעו על בניית אתרים ברמת התכנון, עיצוב אתרים, יציקת תכנים לאתרים אבל יש שלב אחד, קריטי ביותר, עליו איש אינו יודע כמעט, פרט כמובן למי שמתפרנס מתחום האינטרנט - והוא של אחסון אתרים. אחסון אתרים הכוונה היא אחסונם של אתרים על גבי שרתים המחוברים לרשת האינטרנט. כאשר מדובר על אחסון אתרים, אין הכוונה כי אתם, עובדי החברה או מנהלי האתר הפרטי לא תנהלו אותו ולא תשלטו בו. ברור שכן. ממשק ניהול האתר הוא עדיין בידי מי שאחראי על האתר. חברות המספקות שירותי אחסון אתרים אינן מתערבות לא בתוכן ולא בנושא הקידום של האתרים במנועי החיפוש. לחברות אחסון אתרים אין שום השפעה ואין להן שום אינטרס לקדם אתר זה או אחר או לחילופין לעצור אתר זה או אחר. אחסון אתרים היא רק דרך לספק גישה לכל האתרים - גישה ישירה לאינטרנט.

 

מאחר ושרתים הם תוכנה והיא יקרה ודורשת תנאי תחזוקה שוטפים ומורכבים, לא כל מי שיש לו אתר או אתרים בהכרח יכול גם להפעיל שרת. לכן, ישנן חברות מקומיות וכן חברות מחו"ל אשר מציעות שירותי אחסון אתרים. זה מודל עסקי ממנו מתפרנסות כיום מאות ואולי אף אלפי חברות ברחבי העולם. רק בארץ פועלות כיום כמה עשרות חברות המציעות שירותי אחסון אתרים.

 

אם אתם מלבטים לגבי בחירת חברות אחסון אתרים, להלן כמה טיפים שייסעו לכם לקבל החלטות:

 

1. כאשר מדובר על אתרים המיועדים לקהל המקומי, היינו אתרים בעברית אשרפונים ברובם לציבור הישראלי,אתרים אשר סיומת הכתובת שלהם היא IL.CO אלו אתרים אשר רצוי מאוד לאחסן אותם על גבי שרתים מקומיים כלומר בחברות ישראליות המציעות שירותי אחסון אתרים.

2. כאשר מדובר על אתר שחברות ישראליות בונות ומתחזקות אך הוא נועד לתמוך בפעילות החברה או הארגון דווקא בחו"ל, בכלל מדינות העולם, ברור שזהו אתר אשר כתובתו צריכה להסתיים בסיומת הבינלאומית COM. אתרים מסוג זה יכולים להיות מאוחסנים בחברות מקומיות של אחסון אתרים או לחילופין בחברות בינלאומיות. כאן השיקול היחידי הוא בעצם שיקול כלכלי. ניתן לקבל הצעות מחיר, בעיקר ישירות דרך האינטרנט, של כמה שיותר חברות אחסון אתרים ולבחור באופציה הזולה ביותר.

3. כאשר מדובר על אתרים אשר נבנים בארץ על ידי חברות ישראליות, אשר באמצעות האתרים מקוות להגביר את פעילות החברה בחו"ל במדינה ספציפית כמו צרפת או אנגליה. במקרים הללו כמובן שחובה לבנות אתרים בשפת האם / שפת המקור בארץ המדוברת (וזאת בכדי שמנוע החיפוש המקומי יוכל לקשר בין מילות החיפוש לבין האתר - כד'י שהוא יוכל להפנות כמה שיותר אזרחים מקומיים אל האתר).

 

אחסון אתרים הוא כיום בתשלום, בין אם החברה רוכשת שרת ומתפעלת אותו ובין אם היא מעבירה את האתר לטיפול של חברת אחסון אתרים. כמובן שהאופציה של אחסון אתרים בחברות חיצוניות הוא נוח יותר, יעיל יותר וחסכוני כך שזו האופציה הראשית עבור למעלה מ90% מהאתרים ברשת. יש שני מודלים של תשלום עבור אחסון אתרים- תשלוםשל דמי אחסון קבועים מראש, על פי כל יום אחסון או אחסון בחינם בתמורה לשטחי פרסום שלמנוע החיפוש גוגל.